torsdag 4 april 2013

Första veckan avklarad!

Första veckan har gått över förväntan. Jag trodde det skulle vara mycket svårare att bara äta 600 kcal två dagar i veckan. Men äter man rätt kalorier så blir det faktiskt en hel del mat. Jag har inte känt mig speciellt hungrig.

Jag startade veckan med den första fastedagen. Till frukost åt jag:
  • 2dl naturell yoghurt, 80 kcal
  • 1dl (35g) finax bran müsli,119 kcal
  • 1dl frusna hallon, 20 kcal
Totalt frukost 219 kcal

Jag var lite nervös att jag skulle krokna under dagen eftersom hela familjen åkte till ett vattenpalats och lekte. Ett antal timmar i bassängen med sim och lek senare kom vi hem trötta och glada och jag erkänner att jag kände en del hunger men jag trodde det skulle vara betydligt värre.

Det blev en sen lunch bestående av:
  • 1 bit (120g) kokt lax, 228 kcal
  • 4 körsbärstomater, 22 kcal
  • Keso mini, 30 g, 35 kcal
  • Broccoli, fryst 100g, 28kcal
  • 1/2 Wasa råg surdegsknäcke, 32 kcal
Totalt lunch 345 kcal
Summa frukost + lunch 564 kcal

Under dagen drack jag en hel del svart och grönt té samt vatten. Det går utmärkt att dricka kaffe eller té så länge man inte tillsätter någon mjölk eller socker vilket skulle innebära extra kalorier.
På tisdagen kände jag mig hungrig men efter en normal frukost så höll jag mig relativt mätt under dagen. Jag kände aldrig något behov av att frossa extra, tvärtom faktiskt!

Idag var min andra fastedag och den sista för veckan.
Till frukost åt jag:
    Frukost 230 kcal

  • 2dl naturell yoghurt, 80 kcal
  • 1dl (35g) finax bran müsli, 119 kcal
  • 1dl frusna blåbär, 31 kcal
Totalt frukost 230 kcal 


Till lunch blev det:

Lunch 365 kcal

  • 1 bit (140g) kokt lax, 266 kcal
  • 65g blad av babyspenat, 13 kcal
  • Keso mini, 30 g, 35 kcal
  • 1/2 tsk olivolja med citronsmak, 21 kcal
  • 200 g surkål, 30 kcal 
Totalt lunch 365 kcal
Summa frukost + lunch 595 kcal
Jag ser fram emot mina nästkommande 6000 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar