lördag 13 april 2013

Vecka 2, fastedag 2

Vecka två avklarad! Min fjärde fastedag inföll i torsdags och jag känner mig piggare än på länge och dieten har gett reultat. Jag har minskat två cm i omkrets runt midjan och en del kilon har tappats. Detta utan någon direkt träning alls! Om det fortsätter i denna takt kommer mitt midjemåttsmål att infalla om 2-3 månader. Men efter att ha sett att 5/2-dieten faktiskt ger bra utslag på min viktminskning så har jag tänkt att nu få in lite träningsrutiner så resultaten kommer förhoppningsvis att accelerera något mer.

Denna fjärde fastedag var den klart jobbigaste hitills. Jag kände mig rejält hungrig. Ok det var inte riktigt så dramatiskt som Pi säger i filmen: "Hunger can change everything you ever thought you knew about yourself." Men hungern störde min koncentration mer än de andra dagarna. Den stora skillnaden var förmodligen för att jag bara åt omkring 400 kcal totalt under dagen samt att jag åt de sista kalorierna före 12:00.

Jag startade dagen som vanligt med en omkring 220 kcal frukost av müsli, yoghurt och bär. Jag hade lite bråttom till jobbet så jag slängde ihop en matlåda med lite för få kalorier:

2 kokta quorn-filer som jag marinerade i 1/2tsk olivolja med citronsmak, sambal oelek, malen koriander, paprikapulver, salt. Till det åt jag 100g pak choy och lite blandade salladsblad som blivit över. Detta borde ligga på omkring 150 kcal. Det smakade riktigt bra men det blev lite kalorifattigt när jag senare räknade på det hela.

Ser fram emot måndag och nästa fasta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar