måndag 8 april 2013

Vecka 2, fastedag 1

Jag har faktiskt längtat till nästa fastedag. Jag känner mig pigg och glad idag och jag har redan märkt av att byxorna sitter lite lösare. Jag kommer avge en rapport efter 5 veckor och då skall jag väga mig och se hur bra eller dåligt dieten har varit för min vikt.

Jag började dagen med min vanliga frukost:
  • 2dl naturell lättyoghurt, 80 kcal
  • 1dl (35g) finax bran müsli,119 kcal
  • 1dl frusna hallon, 20 kcal
Totalt frukost 219 kcal

Sedan slängde jag ihop en matlåda till jobbet, det fick bli en omelett med mycket färsk spenat till:

  • 2 st ekologiska ägg (omkring 116g),  164 kcal
  • 1 paket ekologisk babybladspenat, 65g,  13 kcal
  • Mozzarella 37g, 92,5 kcal
  • Olivolja 1/2 tsk, 21 kcal
  • 4 körsbärstomater, 22 kcal
  • 15 ml havredryck, 7,5 kcal
Totalt lunch 320 kcal

Totalt hela dagen ca 540 kcal

Jag är fortfarande ganska imponerad hur mycket mat man kan få i så få kalorier. Det kommer bli en sen jobbdag för mig idag. Jag jobbar fram till omkring 22:00 ikväll men jag hoppas att det kommer gå bra ändå. Det tror jag också, förra veckan gick över förväntan.

Lycka till alla som startar veckan med en fastedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar